perjantai 18. toukokuuta 2012

Hei, minä täällä..taas.

On niitä asioita, rukousaiheita, ajatuksia ja mietteitä, jotka ei vaan jätä rauhaan. Uuelleen ja uuelleen niitten puolesta rukoilee ja jättää ne Iskälle. Mut joskus mittään ei tunnu kuuluvan tai tapahtuvan. Lapsena (ja taitaa vielännii) oli taipumus rankuttaa asioista, jos jottain halus tai jäi vaan levy päälle, mielen päällä pyörivästä. Kyllä, vanhemmat hermostu sen jonku kerran ja jotkut muutkin lähellä olevista on saanu osansa moisesta taipumuksesta.

Joskus sitä tullee mieleen, että onkohan Taivaan Isäki sellane. "Voi hyvä lapsi, eiköhän jo riitä. On tullu selväks." Sinänsä ymmärtäsin. Tai onkohan jokin mun asia "liian" pieni tai höpsö tai suotta murehittava? "Mitä sinä nyt tuommosia?" Niitäki varmaan joukkoon mahtuu.

Mutta kun Jumala ei ookkaa niiku muut. He's above all. Hän on rakkaus. Hän on pitkämielinen. Hän on antanu meille rukouksen lahjaks ja sanonu et me saahaan ja meiän tuliski turvata Häneen Aina ja Kaikessa. Miten suurta onkaan saaha käyä keskustelua, kysyä apua ja jättää KAIKKI asiansa; ilonsa, surunsa, unelmansa, pelkonsa, lahjansa, haavansa, läheisensä, touhunsa, menneen ja tulevan itelleen kaiken Luojalle! Hän tietää kaiken ja haluaa meille hyvää, sillä Hän rakastaa meitä (1.Joh.4:9). Jos ei ookaan sitä toista ihmistä kuuntelemassa ja tukena, ei me sillonkaan olla yksin. Tämä tosiasia ja lupaus kantaa aina <3 Jumala vastaa, vaikkakin se vastaus ei aina miellytä meitä tai siinä saattaa kestää. Siltikin, Hän on uskollinen. Tässä riipun ja roikun etenkin sillon, kun tuntuu että saman asian puolesta huutaa Isän puoleen päivä toisensa perään. Isä on luvannu.

"Miksi murehdit, minun sieluni, ja olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan häntä kiittää hänen kasvojensa avusta." Ps.42:6


"Odota yksin Jumalaa hiljaisuudessa, minun sieluni, sillä häneltä tulee minun toivoni...Turvatkaa häneen joka aika, te kansa, vuodattakaa hänen eteensä sydämenne." Ps.62:6, 9


"Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua.." Ps.50:15

"Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan. Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää leipää?..Kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!" Matt.7:7-9,11b


"Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa." 2.Moos.34:6


"Jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata." 2.Tim.2:13



"Oi Herra, Herra! Katso, sinä olet tehnyt taivaan ja maan suurella voimallasi ja ojennetulla käsivarrellasi: ei mikään ole sinulle mahdotonta.." Jer.32:17

Näistä voimaa ammentaen;

~ Katjush

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti